Blog

5 tips om ervoor te zorgen dat je blijvend afvalt, zonder honger gevoel en je zal meer energie krijgen

Je wilt dus van je overtollige kilo’s af. Door deze tips kan je ‘vrij makkelijk’ kilo’s gaan verliezen. Je hebt alleen in het begin doorzettingsvermogen nodig en je moet bereid zijn om je eet gewoontes aan te passen.

Je zal aan andere eet gewoontes gaan wennen, maar hoe lang dit duurt is per persoon verschillend. Als je deze tips volgt is de kans groot dat je meer energie krijgt, je jezelf beter gaat voelen en dat je gezonder wordt.

Tip 1. Eet zo veel mogelijk onbewerkte voeding

Dus natuurlijke voeding zoals groenten , vlees, vis schaaldieren, gevogelte, kruiden , noten en  zaden. Kun je hier dan wel lekkere gerechten mee maken? Vraag je misschien af en het antwoord is heel simpel ja. Dit zijn paleo recepten je kunt bijna alle recepten die je nu ook maakt zo ombuigen dat je alleen natuurlijke voeding gebruikt.

Tip 2. Eet geen graan, soja en geraffineerde oliën meer

Waarom zal het beter zijn om dit niet meer te eten? Het antwoord is simpel. Je lichaam is niet goed in staat deze voedingstoffen te verwerken. De meeste mensen krijgen hier kleine gezondheidsproblemen van. Brood is niet zo gezond als men zegt. Er zitten veel voedingsmiddelen in die het verteren moeilijk maakt vooral de gluten. Dus probeer een glutenvrij dieet aan te nemen.

Soja is meestal genetisch gemanipuleerd. Je lichaam snapt niet meer wat het is. Hetzelfde  geldt voor de geraffineerde oliën. Door deze voedingsmiddelen te eten zal de verwerking van je voeding verstoort worden en  het zal er voor zorgen dat je vet gaat opslaan.

Tip 3. Beperk koolhydraten als je wilt afvallen

Door veel koolhydraat rijke voedingsmiddelen te eten zal  je bloedsuikerspiegel snel gaan stijgen.  Als dit gebeurt zal het hormoon insuline aangemaakt worden en dit hormoon zorgt dat je lichaam sneller vet op zal slaan.

Als je alleen natuurlijke voeding gaat eten hoef je alleen dit toe te passen: Beperk het eten van fruit en koolhydraat rijke groenten, dit zijn bijvoorbeeld aardappelen. Dus als je per dag maar 1 of 2 stuks fruit eet en geen aardappelen zal je genoeg koolhydraten binnen krijgen.

Tip 4.   Doe 3 keer in de week aan krachttraining

Veel mensen denken dat je veel cardio training moeten gaan doen om af te vallen. Dit hoeft dus niet je hoeft maar 3 keer per week een half uurtje aan krachttraining te doen. Waarom geen cardio? Door deze sporten  maak je een stress hormoon aan en die zorgt er voor dat je lichaam vet gaat opslaan in plaats van verbranden.

Als je krachttraining gaat doen zal je het hormoon ‘groeihormoon’ aan aanmaken en deze zorgt er voor dat je gewicht verliest. Ook zorgt het er voor dat je meer energie gaat verbruiken om dat je spieren groter worden en meer energie nodig hebben. Hierdoor zal je lichaam sneller over gaan naar vet verbranden.

Tip 5. Loop of fiets elke dag minimaal een half uur

Het beste is om per dag minimaal een half uur te bewegen op een manier dat je hartslag een beetje om hoog gaat. Zo zorgt het er voor dat het op dat moment vet gaat verliezen. Dit zal niet heel veel zijn maar elk beetje helpt natuurlijk. Het gaat er vooral om dat je lichaam beter je voeding verwerkt  na deze inspanning .Het is dus het beste om dit te doen in de morgen.

Als je deze 5 tips gaat toepassen weet ik zeker dat je blijvend gaat afvallen. Dus doe hier je voordeel mee op en voeg daad bij het woord en begin vandaag nog met afvallen.

Veel succes toegewenst.

 

Nog geen reacties

Voeg een reactie toe