Blog, Dieten

Atkins dieet: afvallen met minder koolhydraten

Het Atkins dieet is ooit opgesteld door dr. Atkins, welke het geheim had ontdekt omtrent koolhydraten. Althans, dat stelde hij zelf. Of dit ook echt waar is, dat is nog steeds niet zeker. Wat wel waar is, is dat er geweldige resultaten behaald kunnen worden met het Atkins dieet. Het dieet komt uit Amerika en wordt daar ook al aangeraden voor veel mensen en beroemdheden. Zij hebben allen het Atkins dieet geprobeerd en er goede resultaten mee behaald. Het is nu dus aan jou om dit ook te gaan doen. Hoe het dieet werkt, lees je in dit artikel.

Het Atkins dieet bestaat uit vier verschillende fases. In de eerste fase begin je met het eten van zo min mogelijk koolhydraten. Door je inname van koolhydraten te verminderen, zorg je ervoor dat er veel minder vet aangemaakt wordt. Hierdoor zal de stofwisseling nog wel actief blijven, maar zal er bijna geen vet aangemaakt worden. Als je weinig vet aanmaakt, dan is de kans veel groter dat je ook echt gaat afvallen. Daarom is deze fase van het Atkins dieet essentieel. Beperk jouw dagelijkse inname van koolhydraten tot maximaal 20 gram. Let wel op: het gaat hierbij om de suikers in de koolhydraten, niet om de koolhydraten zelf. Je kunt deze informatie vinden op de doos van het product.

In de tweede fase van het Atkins dieet mag je een stuk meer voeding eten. Je mag tijdens deze fase wekelijks jouw dagelijkse inname van koolhydraten verhogen met 5 gram koolhydraten. De eerste week mag je dus 25 gram, de tweede week 30 gram, enzovoorts. Tijdens deze fase van het Atkins dieet zul je merken dat je al veel hebt verloren, en je gaat hier dan ook nog mee door. Wanneer je denkt dat jij jouw streefgewicht aan het bereiken bent, dan is het tijd voor fase drie van het Atkins dieet.

In de derde fase van het Atkins dieet is het tijd om te beginnen aan de rest van je leven. Je bereidt je hierin voor op de vierde fase van het dieet, waarin je voor de rest van je leven gestructureerd zult gaan eten. In de derde fase mag je weer veel meer koolhydraten eten. Als je eenmaal denkt klaar te zijn voor de vierde fase van het Atkins dieet, dan is het tijd om hier ook echt aan te gaan beginnen.

In de vierde fase van het Atkins dieet is het tijd om te beginnen aan de rest van jouw leven. Je eet hierin veel meer koolhydraten, maar je let wel op wat je precies binnenkrijgt. Hierdoor voorkom je problemen die betrekking hebben tot het jojo-effect. Het jojo-effect houdt in dat je veel gewicht verliest, maar dat je dit weer terugkrijgt zodra je begint met het eten van normale voeding. Om dit dus te voorkomen, is het goed om de laatste fase van het Atkins dieet in te gaan.

Tags: ,

Nog geen reacties

Voeg een reactie toe