Blog, Tips

Snelle en gezonde tussendoortjes

Als je drie maaltijden per dag eet, dan merk je vaak dat je nog weleens een hongergevoel kunt hebben tussen de maaltijden door. Dit hongergevoel zul je ongetwijfeld stillen met een tussendoortje, en in de meeste gevallen zal dit ook een suikerrijk tussendoortje zijn. Wij Nederlanders zijn er namelijk gek op om ongezonde tussendoortjes te eten, zoals koekjes of chips. Dit is natuurlijk niet slim, en vooral niet als je gewicht wilt verliezen. Het is erg ongezond, en kan er zelfs voor zorgen dat je aan gaat komen. Dit is niet te bedoeling, dus is het beter om te kiezen voor snelle en gezonde tussendoortjes. Deze tussendoortjes zijn juist wel goed voor je, en zullen dus helpen om gewicht te verliezen.

De stofwisselingen van het lichaam is alleen actief wanneer er voeding is die verbrand moet worden. Wanneer de stofwisselingen actief is, zorgt deze voor een hoger verbruik van energie, omdat deze veel energie nodig heeft om voeding te verteren. Het is daarom ook slim om snelle en gezonde tussendoortjes te nemen, om zo te zorgen dat de stofwisselingen te allen tijde actief zal blijven. Hiermee zorg je voor veel meer verbranding gedurende de dag, en zul je dus ook merken dat je veel meer vet gaat verbanden gedurende de dag. Hierdoor zul je qua gewichtsverlies veel betere resultaten behalen, en dat is waarschijnlijk ook jouw uiteindelijke doel.

Wist je dat: snelle en gezonde tussendoortjes zeer gemakkelijk te bereiden zij? Het hoeft helemaal niet veel werk te kosten. Een tussendoortje kan al een kleine fruitsalade zijn, de opgebouwd is uit stukjes aardbei, banaan en appel. Dit is een zeer lekker tussendoortje, kost weinig tijd om te bereiden, en je zult merken dat het ook nog eens zeer gezond is. De fruitsalade bevat namelijk veel vitaminen en mineralen, en daardoor zul je ook veel gezonder gaan leven. De bereidingstijd van een fruitsalade is nog geen vijf minuten, dus is het helemaal niet lastig om dit te bereiden. Het opeten duurt zelfs langer dan het bereiden. Een ander lekker tussendoortje is een fruitshake. Hiervoor kun je een banaan, een handjevol aardbeien , magere melk en magere yoghurt gebruiken. Dit mix je in de blender, en kun je binnen een minuut al opdrinken. Dit zijn zeer snelle en gezonde tussendoortjes, en zullen je dan ook helpen om veel meer gewicht te verliezen.

Als je op zoek bent naar nog veel meer recepten voor snelle en gezonde tussendoortjes, dan is het handig om verschillende kookboeken, dieetboeken en internetsites open te slaan. Hier kun je veel meer leren over snelle en gezonde tussendoortjes. Daarnaast kun je hier ook veel goede ideeën opdoen, zodat je zelf bijvoorbeeld ook snelle en gezonde tussendoortjes kunt gaan verzinnen. Door het recept zelf op te stellen, heb je een tussendoortje dat volledig past bij jouw smaak, en daarvoor perfect zal passen bij jou. Nadat je een tijd lang gebruik gemaakt hebt van snelle en gezonde tussendoortjes, dan is het zelf verzinnen van een dergelijk tussendoortje dan ook niet moeilijk meer, en je zult merken dat je dit in korte tijd samen kunt gaan stellen. Daarnaast kun je er natuurlijk ook voor kiezen om deze snelle en gezonde tussendoortjes te delen met vrienden en familie, zodat je samen aan nieuwe recepten kunt gaan werken. Uiteindelijk helpt dit allemaal om jouw hongergevoel te stillen tussen de maaltijden door, en dat is natuurlijk mooi meegenomen.

P.S. Een heerlijke smoothie maken?
Kijk hier hoe je deze makkelijk zelf kunt maken.

 

Nog geen reacties

Voeg een reactie toe